コウシンへ

常に自分の過去最高を更新しつつ、後進をmainの読み手にして、色々な人と交信したい!

【和訳(私訳)】Celestial / エド・シーラン

 


www.youtube.com

[Verse 1]
You see tonight, it could go either way
今夜はどっちに転んでもおかしくないな

Hearts balanced on a razor blade
(ぼくの心はカミソリの上でバランスをとっている)

We are designed to love and break
(ぼくらは愛し、傷つけるよう設計されている)

And to rinse and repeat it all again
(それを何度も何度もくりかえしてしまうんだ)
 
[Pre-Chorus]
I get stuck when the world's too loud
(まわりがうるさいと僕はいきづらい)

And things don't look up when you're goin' down
(落ち込んでても、物事はよくはならないんだけどね。。)

I know your arms are reachin' out
僕は知ってるよ 君の手は差し出せるんだよ

From somewhere beyond the clouds
雲の向こうのどこかから
 
[Chorus]
You make me feel
君といっしょなら僕はこう思えるんだ

Like my troubled heart is a million miles away
悩んでた僕の心はとてもちっぽけなものだって

You make me feel
君といっしょなら僕はこう感じるんだ

Like I'm drunk on stars and we're dancing out in the space
星に夢中になって、僕と君が宇宙で踊っているような気持ちを

Celestial
天空にいるようで

Celestial
とても素晴らしい
 
[Verse 2]
I see the light shining through the rain
(わたしは雨の中に輝く光を見ている)

A thousand colours in a brighter shade
(明るい千の色合いがぼやけた光の中にある)

Needed to rise from the lowest place
(あがらないといけないんだ。こんな最低の場所から)


There's silver lining that surrounds the grey
(灰色に囲まれた世界でも希望の兆しはあるはずだから )
 
[Pre-Chorus]
When I get lost, will you come back around?
(わたしが迷子になったら、あなたは戻って来てくれるだろうか?)

Things don't look up when you're goin' down
(落ち込んでても、物事はよくはならないんだけどね。。)

I know your arms, they are reachin' out
わたしは知ってるよ あなたの手は差し出せるんだよ

From somewhere beyond the clouds
雲の向こうのどこかから
 
[Chorus]
You make me feel
あなたといっしょならわたしはこう思えるんだ

Like my troubled heart is a million miles away
悩んでたわたしの心はとてもちっぽけなものだって

You make me feel
あなたといっしょならわたしはこう感じるんだ

Like I'm drunk on stars and we're dancing out in the space
星に夢中になって、わたしとあなたが宇宙で踊っているように

Celestial
天国にいるようで

Celestial
とても美しい 
 
[Bridge]
We were made to be nothin' more than this
僕たちはこれ以上ない存在になった

Findin' magic in all the smallest things
どんな些細なものでも魔法を見出すんだ

The way we notice, that's what really matters
僕たちがそれに気づくこと、それこそが本当に大事なことなんだ

Let's make tonight go on and on and on
さあ、今夜は楽しもう

(You make me feel) We were made to be nothin' more than this
(あなたが感じさせてくれる)わたしたちはこれ以上ない存在になった

Findin' magic in all the smallest things
どんな些細なことにも魔法を見つけるの

(You make me feel) The way we notice, that's what really matters
(あなたが感じさせてくれる)わたしたちがそれに気づくこと、それこそが本当に大事なことなんだね

Let's make tonight go on and on and on
さあ、今夜は楽しもう
 
[Chorus]
You make me feel
君といっしょいると僕はこう思えるんだ

Like my troubled heart is a million miles away
悩んでたの僕の心はとてもちっぽけなものだって

You make me feel
あなたといっしょならわたしはこう感じるんだ

Like I'm drunk on stars and we're dancing out in the space
星に夢中になって、わたしとあなたが宇宙で踊っているような気持ちを

Celestial, ohh

Celestial, ohh

Celestial, ohh

[Outro]
We were made to be nothin' more than this
私たちはこれ以上ない存在になった

Findin' magic in all the smallest things (Celestial, ohh)
どんな些細なものでも魔法を見出すんだ(Celestial, ohh)

The way we notice, that's what really matters is
私たちがそれに気づくこと、それこそが本当に大事なことなんだ

Make tonight go on and on and on
さあ、今夜は楽しもう

Celestial